Lp. | Treść zadania | Termin realizacji | Osoby odpowiedzialne za realizację zadania |
1. | Zajęcia organizowanie dla wychowanków, ich rodziców, bliskich osób wynikające z kalendarza Świetlicy:
1. Ferie na Świetlicy: a)Ognisko i kulig w Nadleśnictwie Krasnystaw b) Moja Rodzina- Dzień Babci i Dzień Dziadka- nasza troska o osoby starsze c)Dokarmiamy zwierzęta zimą- uwrażliwienie dzieci na los zwierząt- warsztaty w wykonywaniu karmników (rodzice i dzieci) d) Zabawa karnawałowa- bawmy się wesoło 2. Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie”- poznanie zasad bezpieczeństwa 3. „Walentynki- okazywanie uczuc 4. Święto wszystkich kobiet-rola kobiety we współczesnym świecie 5. Witaj Wiosno!- cechy charakterystyczne wiosny 6. Tradycje i zwyczaje Świąt Wielkanocnych- warsztaty artystyczne dla wychowanków i ich rodzin 7. Świeta Majowe- Święto Państwowe (Pracy), Dzień Flagi, Święto Narodowe 3 Maja 8. Dzień Mamy- rozwijanie uczuć miłości i wdzięczności dla mamy 9.Międzynarodowy Dzień Dziecka 10. Dzień Ojca – rozwijanie uczuć, miłości i wdzięczności dla taty 11.Bezpieczne wakacje- zapoznanie wychowanków z zasadami bezpiecznych zabaw podczas wakacji 12. Pólkolonie letnie (poznanie dorobku kulturowego miasta, regionu i kraju, kształcenie wrażliwości kulturalnej, trening zastepowania agresji poprzez sport, zajęcia wyjazdowe dla uczestników i ich otoczenia ukierunkowane na wzmocnienie więzi rodzinnych: – stacjonarne zajęcia profilaktyczne – wyjazdowe spotkania integracyjno- animacyjne – wycieczki krajoznawcze, historyczne- 13. Integracja grupy świetlicowej i organizacja pracy norm i zasad obowiązujących na świetlicy; zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy, wdrażanie do jego przestrzegania 14. Dzień Chłopaka w naszej Świetlicy 15 III Dzień Pieczonego Ziemniaka- zabawa integracyjna 16.Dzień Edukacji Narodowej- nauka szacunku dla ciężkiej pracy nauczyciela 17.Jesień jako pora roku -Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie 18. Czcimy pamięć tych, którzy odeszli- Święto Zmarłych 19. Narodowe Święto Niepodległości 20. Katarzynki i Andrzejki- tradycje i zwyczaje -Zabawa andrzejkowa 21. Wizyta Św. Mikołaja w Świetlicy 22.Tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe- warsztaty- wykonywanie dekoracji, stroików świątecznych przez wychowanków i ich rodziców- 23. Zabawa sylwestrowa |
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień Maj
Czerwiec
Lipiec/ Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień | Kierownik,
Wychowawcy, Psycholog |
2. | Organizacja pracy Świetlicy:
– Zapoznanie z regulaminem świetlicy – Ustalenie norm obowiązujących na świetlicy – Integracja zespołu – Poznanie praw i obowiązków świetliczanina – Poznanie indywidualnych potrzeb dzieci, ich zainteresowań, zamiłowań, uzdolnień oraz oczekiwań rodziców wobec zajęć świetlicowych a. Rozwijających zainteresowania, b. korekcyjno -kompensacyjnych, c. Korepetycje d. Relaksacja e. Dogoterapia | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy, Psycholog, Korepetytorzy, |
3 | Praca z dziećmi uczęszczającymi na zajęcia w Świetlicy :
-realizowanie i dokumentowanie pracy z dziećmi, -prowadzenie indywidualnego planu pracy z dzieckiem, w tym ocena przebiegu i efektów współpracy z rodziną, -karta pobytu wychowanka, -Okresowa ocena sytuacji wychowanka, -Karta współpracy ze szkołą -Karta wycieczki, wyjazdu, wyjścia ze zgodą i harmonogramem wycieczki | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy, Psycholog,
W miarę potrzeb-asystenci rodziny, pracownik socjalny |
4 | Współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się pomocą dziecku i jego rodzinie (pedagog szkolny, pracownik socjalny MOPS, asystent rodziny)
–pozyskiwanie informacji o dzieciach i ich rodzinie uczęszczających na zajęcia- sporządzenie diagnozy dziecka -pozyskiwanie informacji o ocenach dziecka i jego funkcjonowaniu w szkole | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy, Psycholog,
asystenci rodziny, pracownik socjalny |
5 | Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków:
-Kształtowanie właściwego zachowania się w miejscach publicznych, -Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie, -Wyrabianie właściwego stosunku do pracowników i innych wychowanków, -Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, -Kształtowanie właściwego stosunku do mienia swietlicowego oraz własności prywatnej, -Dbanie o estetykę i porządek w świetlicy, -Ukazywanie sposobów kulturalnego zachowania się wobec innych, zachowania się przy stole -Wyrabianie prawidłowych nawyków w zakresie czynnego wypoczynku, -Dbanie o dobry wizerunek wychowanka świetlicy, -Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenie sobie w sytuacjach trudnych, -Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi, -Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy
Psycholog |
6 | Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa:
– podczas wyjazdów ,w drodze do i ze swietlicy, – podczas zabaw, w trakcie zajęć świetlicowych, – podczas ferii zimowych, wakacji, dni wolnych od nauki (wskazywanie ewentualnych zagrożeń). | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy
Psycholog |
7 | Wzmacnianie wychowanka w rozwoju intelektualnym:
-Zorganizowanie warunków i zapewnienie stałego czasu na odrabianie zadań i naukę w rozkładzie dnia świetlicy – Pomoc w odrabianiu lekcji – Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu -Wyrabianie umiejętności spostrzegania i wyciągania wniosków -Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się -Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dzieci -Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów oraz innych form edukacyjnych utrwalających wiadomości i rozwijających logiczne myślenie | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy
Psycholog |
8 | Budzenie i rozwijanie zainteresowań wychowanków poprzez organizację różnych form zajęć:
– plastycznych – teatralnych, – czytelniczo- medialnych – sportowo- zabawowych | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy
Psycholog |
9 | Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych:
– Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych, -Wykonywanie gazetek i wystaw okolicznościowych, – Organizowanie i udział w imprezach kulturalno rozrywkowych według kalendarza | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy
Psycholog |
10 | Edukacja prozdrowotna:
– Wdrażanie do aktywności fizycznej jako formy czynnego wypoczynku (organizowanie gier i zabaw ruchowych naświeżym powietrzu i w sali gimnastycznej), – Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie się), -Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy
Psycholog |
11 | Edukacja czytelnicza i medialna:
-Czytanie dla zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych, – Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem, -Współpraca z biblioteką | Cały rok | Kierownik, Wychowawcy
Psycholog |
12 | Promowanie działań Świetlicy w środowisku lokalnym:
– uczestnictwo w konkursach i imprezach organizowanych dla dzieci, – zamieszczanie informacji dotyczących imprez, wydarzeń na stronie internetowej Świetlicy, | Cały rok | Kierownik, wychowawcy |
13 | Inne
-sporządzanie kalendarium -sporządzanie planu pracy na każdy kwartał roku -sporządzenie sprawozdania z realizacji planu pracy -sporządzenie harmonogramu prowadzonych zajęć – prowadzenie dziennika zajęć wraz z listą obecności wychowanków | Cały rok | Kierownik, wychowawcy |
14 | Plan zajęć
Odrabianie pracy domowej, korepetycje, pomoc w nauce, Zajęcia relaksacyjne. Gry i zabawy integracyjne. Zajęcia artystyczne (teatralne, plastyczne, muzyczne). Czytanie ze zrozumieniem. Zajęcia ruchowe (ćwiczenia ogólnorozwojowe, gry i zabawy na świeżym powietrzu, w sali gimnastycznej) Konkursy, turnieje, zagadki, krzyżówki, rebusy. Gry edukacyjne i planszowe. Zajęcia wynikające z planu świetlicy. | Cały rok | Kierownik, wychowawcy |